
Digitale Bazen
In de serie ‘Succesverhalen uit de StartUp Meierijstad-familie’ brengen we inspirerende verhalen van ondernemers die hun eerste stappen hebben gezet met de begeleiding van StartUp Meierijstad. Vandaag lees je hoe dromen worden waargemaakt en hoe een goede start kan leiden tot een prachtig groeipad.
Groeien voorbij de droom
Ooit snotneuzen op Fontys, nu serieuze plannenmakers: twee oude klasgenoten die elkaar jaren later onverwachts opnieuw tegen het lijf lopen. Wat begon als een achteloze opmerking, “misschien ooit samen een bedrijfje beginnen!” bleek op een avond al meer dan een droom. We schrijven november 2020. Diezelfde avond ontstond de naam: Digitale Bazen. De rest, zoals ze zeggen, is geschiedenis. De eerste stap richting een avontuur dat hen zelf nog het meeste verbaast!"
Samenwerken vanuit huis, dat moest kunnen – “personeel komt er toch niet bij.” Maar amper drie maanden later kwam de eerste medewerker al aan boord. Het begin van een groeitraject dat in hun stoutste dromen niet voorkwam. Zo sterk zelfs dat Rob en Lars zich voornamen om het in 2024 eindelijk wat rustiger aan te doen. Dat liep echter wéér anders: met de recente aankoop van het prominente pand aan het Kofferen in Sint-Oedenrode verruilden ze de toch al niet bescheiden Glazen Boerderij voor een nieuw speelveld. Van die geplande rust kwam dus niks terecht; de rem bleek stuk en de weg naar boven nog lang niet ten einde. Ze blijven zichzelf verrassen en groeien ver voorbij hun eigen droom.
Meer dan een marketingbureau
Websites, webshops, apps en bedrijfssoftware ontwikkelen – én daarnaast marketing voor bedrijven. Klinkt dat als een doorsnee pitch? Onterecht! Bij Digitale Bazen gaan de ogen glimmen als een klant binnenstapt met een vraag die nét even anders is. Ze zijn altijd ín voor een uitdaging en dat bewijst hun aansprekende portfolio keer op keer.
Met Power Up Your Brand zet het team hun marketingexpertise breed in de etalage. Maar wat is de échte troef? Ze “bemoeien” zich ook graag met de interne keuken van de klant. Verwacht geen standaardoplossingen, want ze stellen de vragen die anderen niet durven: "Weet de klant eigenlijk wat hij écht wil? En hoe past dat binnen zijn processen?" Dat levert niet alleen frisse ideeën op, maar ook praktische aanpassingen waar klanten zelf nog niet aan gedacht hadden.
De stropdas in het logo
Digitale Bazen – en inmiddels dus ook Power Up Your Brand – onder leiding van Lars en Rob, telt elf vaste medewerkers en een indrukwekkend portfolio aan klanten. Hun naam ademt expertise, autoriteit en zelfvertrouwen. Maar een stropdas? Die blijft puur symbolisch, want hen zie je niet snel strak in het pak. Ze blijven trouw aan hun Brabantse, informele stijl, waarmee ze zich bewust onderscheiden van de gevestigde orde in de Randstad. Ontspannen, zonder kapsones, en tóch opvallend – dat maakt indruk, ook buiten Brabant. De stropdas is dan ook een knipoog, een subtiele verwijzing naar prins Claus en zijn legendarische "weg-met-die-stropdas"-moment.


De kracht van de juiste vragen
De juiste vragen krijgen, dat maakt het verschil. In hun beginjaren kregen Lars en Rob intensieve begeleiding van StartUp Meierijstad. Het coaching programma om als een ervaren loods om hun groeipijnen heen te navigeren. Van slimme keuzes maken tot het vermijden van kostbare missers; het traject bij StartUp was als een kompas dat ze op koers hield. Zoals Lars zegt: "Een goede coach stelt soms net die ene vraag waar je een week op zit te kauwen." En juist die vragen bleken goud waard. Is het ook niet zo in hun eigen business? Zo lazen we toch!
StartUp Meierijstad is dan ook trots op de rol die ze speelden in de groei van Digitale Bazen. Naast coaching waren gastsprekers bij StartUp ook een bron van inspiratie. Wat dacht je van een ervaren ondernemer die tijdens een ‘Fuckup Night’ zijn grootste missers blootlegt? Dát soort openhartigheid maakt indruk en gaf hun het vertrouwen om de eigen koers te bepalen, ook als dat soms via een omweg ging.
Twee bazen, één gedachte
En als zij bij StartUp Meierijstad een poster op zouden mogen hangen dan is het voor Lars klip en klaar wat daarop moet komen staan: Challenge the Status Quo!
Hartelijk dank twee-bazen-met-één-gedachte, voor jullie succesverhaal en we zouden StartUp Meierijstad niet zijn als we hen er niet een uitdaging voor teruggaven: Claim your Status Futurus. Blijf jezelf ver”bazen”.
Was getekend: De Verhalenbrouwer van StartUp Meierijstad